
NEWS: Rimmel lancerer global kampagne mod digital mobning
Rimmel lancerer global kampagne mod digital mobning · Dødstallet stiger i Californien · Så stor er forskellen på mænd og kvinders indkomst · Youtube-stjerne lancerer endnu en tøjkollektion · Dagens billede: Den britiske kongefamilie
Vi har udvalgt dagens væsentligste nyheder, så du hurtigt bliver opdateret på, hvad der sker i Danmark og resten af verden.
Rimmel lancerer global kampagne mod digital mobning
I denne måned lancerer Rimmel en global kampagne for at sætte fokus på de millioner af mennesker verden over, der oplever digital mobning.
1 ud af 4 kvinder har oplevet digital mobning, der gik på deres udseende. Det betyder, at vi alle kender nogen, som har prøvet det. Med sin seneste kampagne “I will not be deleted” slår Rimmel et slag for at bekæmpe digital mobning. Kampagnen indeholder sande historier og viser, at digital mobning sker blandt alle befolkningsgrupper: brugere af de sociale medier, influencers, modeller og kendisser har alle oplevet digital mobning.
– Rimmel har et klart mål om at inspirere folk til at eksperimentere og udtrykke sig med makeup, så de kan vise, hvem de er. Vi er imod snæversynede skønhedsidealer, imod at folk bliver latterliggjort, dømt og kritiseret på grund af deres udseende, og denne opførsel manifesterer sig i høj grad i dag i form af digital mobning,” siger Sara Wolverson, der er Vice President i Rimmel Global Marketing hos Coty.
I 2017 interviewede Rimmel 11.000 kvinder i alderen 16-26 år om deres oplevelser med digital mobning. Undersøgelsen viste, hvor stort problemet i virkeligheden er og fortæller om, hvor ødelæggende digital mobning er for de unge menneskers liv.
Læs meget mere om kampagnen her.

Læs også: Børn og unge chatter i stedet for at ringe, når de skal have hjælp
Dødstallet stiger i Californien
Den voldsomme skovbrand som har hærget i Californien den sidste uge, er den mest dødelige i delstatens historie. Efter at myndighederne og lighunde har arbejdet sig gennem udbrændte byer, er dødstallet steget til minimum 50 personer.
Lige nu leder flere hundrede sikkerhedsfolk efter de mennesker, der fortsat savnes efter skovbranden. Og der kan gå tid, før de er færdige, og folk kan komme tilbage.
Foruden Camp Fire i den nordlige del af Californien hærger også Woolsey Fire i den sydlige del, hvor mindst to personer er omkommet. Begge steder har myndighederne kun kontrol med lidt over 30 procent af branden. Sammenlagt har brandene nu kostet mindst 50 personer livet. Det skriver TV 2.

Læs også: Khloé Kardashian gør en indsats
Så stor er forskellen på mænd og kvinders indkomst
Mikonomi.dk har lavet en ny undersøgelse, der fokuserer på forskellen på mænd og kvinders indkomst i danske kommuner. Rudersdal, Hørsholm og Gentofte har klart de højeste, samlede indkomster, men også samtidig den højeste ulighed mellem kønnene.
I Albertslund Kommune er der derimod mindst forskel på mænd og kvinders indkomst ud af alle landets 98 kommuner. Det er generelt i de velhavende kommuner, der er mindst økonomisk ligestilling.
Gentofte er kommunen, hvis borgere i gennemsnit har den største indkomst. Her indkasserer mændene mere end 65.000 kroner hver eneste måned. Til sammenligning har kvinder på Langeland en indkomst på 19.900 kroner – altså 45.000 kroner mindre hver måned.
Omvendt har kvinder i Gentofte kun 11.700 kroner mere end mænd fra Langeland. Yderligere er forskellen i indkomst mellem kvinder i den rigeste og fattigste kommune på 180.000 kroner årligt. Den samme forskel mellem mænd er på over 500.000 kroner.
Mens ø-kommuner og storbyerne har bedre økonomisk ligestilling end landsgennemsnittet, er det især i de midtjyske og nordsjællandske kommuner at forskellen mellem kønnenes indkomst er stor.
Find hele undersøgelsen her.

Læs også: Rige lever ikke specielt længere end fattige
Youtube-stjerne lancerer endnu en tøjkollektion
I lørdags lancerede Youtuber og influencer Astrid Olsen hendes anden kollektion for NA-KD i Magasin på Kongens Nytorv. I mandags gik kollektionen online på NA-KD og meget af tøjet i størrelserne 32, 34, 40, 44 er allerede udsolgt.
Meningen bag kollektionen er at ramme alle målgrupper og styles med basic-items, men også noget der er lidt anderledes til dem, der er vilde med det.
Den blå regnjakke blev udsolgt i alle størrelser undtagen størrelse 36 og 38 på blot ni timer.

Læs også: Louliving guider: Kom i gang med YouTube
Dagens billede: Den britiske kongefamilie
I anledning af Prins Charles’ 70 års fødselsdag, har den britiske kongefamilie netop offentliggjort et nyt familieportræt.