Læs også:

Close

Mit job: Charlotte arbejder for sloggi

Mit liv  | 

Selvom Charlotte altid har haft en drøm om at blive journalist, ændrede hun retning i sidste øjeblik og arbejder nu som marketing coordinator hos sloggi

For Charlotte på 27 år var drømmen først at blive journalist. Alligevel valgte hun en anden vej og søgte ind på bacheloren Interkulturel Markedskommunikation på CBS. I dag er hun uddannet Cand. Marc. i erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation fra CBS. Læs med og få et indblik i Charlottes nuværende arbejde hos sloggi og bliv inspireret til uddannelse- og karrierevejen.

27-årige Charlotte gik fra drømmen om at blive journalist og arbejder i dag for sloggi som marketing coordinator. (Foto: Charlotte Sjøgaard)

En bred vifte undervisning

Charlotte er uddannet i krydsfeltet mellem kommunikation og markedsføring. Hun har derfor haft undervisning indenfor alt om læring omkring branding, strategisk kommunikation, marketingstrategier, mediestrategier og planlægning. Derudover også mere tekst- og økonomirelaterede fag.

– Det kommer mig til gode i mit job, hvor jeg laver alt fra at udvikle influencerstrategier og content til sociale medier til at arbejde med budgetstyring, siger Charlotte.

Undertøj fra sloggis The ‘79-serie. (Foto: Flemming Leitorp)

Udveksling eller ej?

Det Charlotte uddannelsesmæssigt fortryder mest er, at hun ikke tog på udveksling, da hun gik på universitetet. I gymnaiset gik hun på en international linje, hvor hun blandt andet var en måned i Kina.

– Jeg har altid fundet det interessant at udforske andre kulturer, så at have mulighed for at få indblik i en kultur, der er så anderledes fra den danske, var guld værd, siger Charlotte.

I stedet for udveksling på universitetet valgte Charlotte at bruge et semester på at tage i praktik, hvor hun kunne får lov til at praktisere nogle af de ting, hun havde lært gennem studiet. Det har hun absolut ikke fortrudt og det er også en af de ting hun anbefaler andre også at gøre.

Smukke farverige bh’er fra sloggis ZERO Lace-serie. (Foto: Flemming Leitorp)

Diversitet og kreativitet er vigtigt i hverdagen

Charlotte er landet på den rette hylde og vil rigtig gerne blive ved med at arbejde med branding og marketing. Her kan hun få lov til at være indover en masse forskellige opgaver og aspekter inden for kommunikation og marketing.

På den måde sørger Charlotte for, at hun hele tiden udvikler sig indenfor faget og får lov til at udforske nye interessante områder indenfor marketing.

Arbejdet hos sloggi giver diversitet i hendes daglige arbejde. Det hun elsker ved arbejdet er, at der er plads til at være kreativ.

– Jeg har mange forskellige opgaver i løbet af en dag, hvilket jeg sætter stor pris på. Mit job indebærer både arbejde med sociale medier, influencer marketing, PR, kampagneplanlægning og eventkoordinering, siger Charlotte.

Trusser fra sloggis The ‘79-serie. (Foto: Flemming Leitorp)

Relation til arbejdet med brandet

Samtidig er det vigtigt for Charlotte, når hun arbejder for et brand, at hun kan relatere til brugen af produkterne. Selvom hun havde en anden forestilling om brandet til at starte med, bruger hun nu udelukkende sloggis produkter.

Hun er samtidig også indenfor deres målgruppe, så det gør det ofte lettere at referere til egne erfaringer og gå efter mavefornemmelsen, når der skal træffes strategiske beslutninger.

– For mig har sloggi altid været lig med maxi bomuldstrusser, som kunne købes i supermarkederne, og jeg må indrømme, at jeg blev overrasket, da jeg så, hvor mange andre lækre produkter brandet byder på. Jeg kan med hånden på hjertet sige, at jeg udelukkende bruger sloggi undertøj, og det gør det bestemt lettere at brande produkterne.

Bralette i smuk blå farve fra sloggis ‘ZERO Feel’ serie. (Foto: sloggi)

Når man elsker sit brands produkter

Det er ikke en spøg, at Charlotte udelukkende bruger sloggi undertøj. Hun lever i deres ‘ZERO Feel’ undertøj! Derudover findes der flere bh’er fra deres luksuriøse ‘S by sloggi’ linje, der ligesom alt undertøj i ‘ZERO Feel’ serien, er helt uden bøjle og som hun naturligvis også bruger.

Det vigtigste for hende er at føle sig komfortabel og det gør hun i sloggis undertøj, der ikke forsøger at tvinge hende i en bestemt form eller som sidder stramt og giver mærker.

Bh med smukke feminine detaljer fra sloggis serie ‘S by sloggi’. (Foto: Sloggi)

Et job med sjove oplevelser

Charlotte har gennem jobbet hos sloggi oplevet en masse. Tilbage i februar fløj hun, sammen med to influencere fra Sverige og Danmark, til London for at deltage i London Fashion Week. Her havde de samlet en stor gruppe influencere fra Skandinavien, England og Holland og sammen lavede de en masse aktiviteter, der kom en masse content ud af. Aktiviteterne bød blandt på fitting sessions, blomsterbinding, cocktail hour og så sluttede de af med en stor sloggi-middag.

Charlottes bedste råd til hvis, man gerne vil arbejde med noget i retningen af hendes spændende job hos sloggi, er at sørge for at suge erfaring til sig allerede i studietiden. Det kan helt sikkert være hyggeligt at arbejde på en bar eller en café, men det er guld værd i at have erfaring inden for det felt, som man gerne vil arbejde i, når man er færdig på studiet og skal søge fuldtidsarbejde.

 

Læs også: Mode: Armbåndet der styrer looket

· Mere fra samme kategori ·