Læs også:

Close

3 sjove træningsformer til forårstræningen

Sundhed  | 

Kalenderen siger snart marts, og hermed kan vi endelig byde foråret velkommen igen. Trænger du til lidt inspiration til den kommende træning, så du kan komme i bikiniform, får du lige her tre sjove måde at træne på

pige sport jogging aerobic træning (Foto: Pxhere)
Klar – parat – forårstræning … (Foto: Pxhere)

De kommende lyse dage byder alle på mere energi til sjælen, og derfor gælder det om at starte træningen op igen, hvis vinterpausen for alvor har fundet sted. I denne forbindelse kan det dog godt være svært at finde motivationen frem på ny, men det er her, at vores tre bud på sjove træningsformer kommer ind i billedet. Læs med her og få lidt ny inspiration til en omgang underholdende træning i de kommende måneder.

Anskaf en trampolin

Selvfølgelig kan du kun realisere det ovenstående mål, hvis du har en bolig med have. Er du den heldige indehaver af sådan en slags, kan du med fordel overveje at investere i en trampolin. Træner du på trampolinen, vil du hurtigt komme til at forbrænde 300 kalorier i timen, afhængigt af din vægt og træningens intensitet. Det lyder da meget godt.  Og så er det samtidig sjovt.

trampolin sport sportsaktivitet aktivitet (Foto: Pexels)
Er du klar til at hoppe på trampolin for at komme i form. (Foto: Pexels)

På trampolinen kan du blandt andet lave ”sprællemandshop” og ”langrendshop” som træningsøvelser. Trampolinkøbet vil ligeledes blive værdsat af børnene, så disse også kan få en omgang god motion. Sørg dog i denne forbindelse for at kigge nærmere på en trampolin til nedgravning, så du blandt andet skaber de sikreste rammer, når du og måske også børn skal give jer i kast med hoppeturene.

Tag en vægtvest på i fitnesscentret

aerobic gym sport fitness (Foto: Pexels)
På med vesten og prøv noget nyt. (Foto: Pexels)

Måske har du før set en fyr komme gående med en vægtvest henne i fitnesscentret, hvorefter du har tænkt, hvad det dog var for en tingest, hvad laver den gut? Denne vest er dog yderst fordelagtig, hvis du ønsker at få ekstra meget ud af træningen i fitnesscentret – og ikke mindst gøre træningen mere underholdende.

Vægtvesten øger både din udholdenhed og styrke, så flere kalorier samtidig vil blive forbrændt under træningen. Nogle veste kommer desuden med reflekser både foran og bagpå, hvilket åbner op for muligheden for en ekstra hård, men effektiv løbetur i det fri i de sene aftentimer.

Aquajogging

Elsker du at svømme om sommeren og tage et par baner i svømmehallen om vinteren, er aquajogging måske noget for dig. Denne aktivitet er en form for løbetræning i vand baseret på gang, løb og spring.

pool swimmingpool svømning sport (Foto: Pxhere)
Hop en tur i det blå vand og træn. (Foto: Pxhere)

Øvelserne i vandet kræver mere energi end øvelser på land. Men de sjove øvelser i svømmehallen er desuden mindre belastende for din krop. Har du derfor en skade, der tager lang tid om at hele, og som forhindrer dig i at komme ud på dine sædvanlige løbeture, eller holder du blot af en god omgang vandtræning, gælder det om at undersøge, om der findes et aquajogging-hold i din lokale svømmehal.

Læs også: 

 

Seks nemme træning du kan lave derhjemme.

 

crunches, lunges, træning, squat, træning, sund, sundhed, mds, pige, guide, øvelser, træningsøvelser, træningsprogram, lunges, håndvægte, mavebøjninger, mave, mavetræning

· Mere fra samme kategori ·