Læs også:

Close
muji, illum, butik (Foto: MY DAILY SPACE)

NEWS: MUJI åbner sin første flagship store i Danmark

Nyheder  | 

MUJI åbner sin første flagship store i Danmark · Hotel Skt. Petri vinder fin international pris · Del dine aktivitetsdata og hjælp forskerne med at forstå Corona-pandemien · Tag familien med på Broens Gadekøkken i efterårsferien · Boozt.com støtter Knæk Cancer for syvende år i træk · Dagens billede: Julianne Moore opfodrer amerikanerne til at stemme · Fredagsfjol: Hvem ville ikke gerne have sådan nogle cute brudepiger til deres bryllupsdag? 😍

Vi har udvalgt dagens væsentligste, sjoveste og skæveste nyheder, så du hurtigt bliver opdateret på, hvad der sker i Danmark og resten af verden.

MUJI åbner sin første flagship store i Danmark

I dag åbner den japanske livstilsbutik MUJI sin første store butik i Danmark. Butikken er beliggende på fjerde sal i ILLUM på Strøget i København. Butikken har tidligere haft et mindre område i ILLUM, men kan nu brede sig over hele 1.900 kvadratmeter.

Butikken har et stort sortiment af MUJI-produkter inden for både mode, sundhed, tekstil og interiør. Derudover er der også blevet plads til nogle spændende områder med en MUJI-frimærkestation og produkt-tilpasningstjeneste såsom broderier. Desuden vil der også være en stor samling af MUJI BOOKS.

På de mange kvadratmeter er der udover salsafdelingen er der et multifunktionelt rum, der kaldes ‘Open MUJI’. Her vil der være mulighed for at afholde foredrag og workshops af designere og forfattere. Ligesom der også er et område, der kaldes MUJI Community Market, hvor der året rundt vil blive præsenteret forskellige temaer. Det er et koncept, der ønsker at forene mennesker og samfund – især med fokus på lokalsamfundet. I butikken vil man derfor også kunne finde en bred vifte af lokalt producerede og dyrkede fødevarer.

Flagship butikken kommer ydermere til at inkludere et ‘TeaHouse’, hvilket er MUJI’s første tesalon i Europa. Her kan du købe et udvalg af kaffe, te og bagværk samt japansk konfekture. Te-blandingerne er særligt udviklet til det nordiske marked i samråd med danske te-rådgivere.

MUJI ILLUM er en af de mest miljøvenlige butikker i Europa. Butikken er lavet på genvundet træ fra blandt andet Rigshospitalet og Carlsberg-fabrikken. Flere af væggene er lavet af Eco-gips, der er fremstillet af 100 procent genanvendte materialer. Disken i ‘Tea-House’ er desuden beklædt med skræddersyet, vævet kurvemateriale, lavet af en lokal håndværker.

muji, illum, butik (Foto: MY DAILY SPACE)
MUJI åbner ny stor flagship store i ILLUM. (Foto: MY DAILY SPACE)

Læs også: Boligtilbehør: Gør din bolig klar til hygge

Hotel SKT. PETRI vinder fin international pris

‘1. Plads over bedste hoteller i Nordeuropa’ – bedre og mere anerkendende kan det næsten ikke blive at få en sådan pris blandt verdens bedste hoteller, resorts, lande, byer, øer, spa, flyselskaber, lufthavne og krydstogter. Condé Nast Traveller, der er verdens største rejsemagasin, og kårer de bedste hoteller i verden, har kåret hotel SKT. PETRI til Nordeuropas bedste hotel. Dette annoncerede det anerkendte tidsskrift Condé Nast Traveler resultatet af i deres årlige Readers’ Choice Award. Hotellet blev kåret som det bedste hotel i kategorien ‘Nordeuropa’ og er det eneste hotel i Danmark, som ligger i toppen på den anerkendte liste og slår konkurrenter fra byer som Stockholm, Berlin og Amsterdam.

Condé Nast Traveler’s Readers’ Choice Award er en af de ældste og mest prestigefulde anerkendelser indenfor rejsebranchen og refereres ofte som ‘det bedste af det bedste i branchen’.

Over 715.000 læsere verden over har givet deres stemme og er samtidig rekord for antal svar nogensinde. Resultaterne af dette års afstemning, der blev udført ved starten af ​​COVID-19-pandemien, viser en tro og et ønske om, at der skal rejses igen. SKT. PETRI er stolte over at have vundet kategorien som det bedste hotel i Nordeuropa.

– At læserne af Condé Nast har kåret os til nummer 1 i Nordeuropa, i en tid hvor ​​COVID-19-pandemien for alvor har hærger, er et bevis et bevis for, at selv i den værste krisetid for branchen formår SKT. PETRI alligevel at gøre sig positivt bemærket internationalt, hvilket i denne tid er en kraftpræstation af rang, udtaler hoteldirektør Jesper Stubgaard.

Du finder en oversigt over alle vinderne af Condé Nast Traveler’s Readers’ Choice Award 2020 Nordeuropa her ligesom de også hyldes i november udgaven af Condé Nast Traveler US og UK.

skt. petri hotel conde nast (Foto: MY DAILY SPACE)
SKT. PETRI vinder flot pris. (Foto: MY DAILY SPACE)

Læs også: Oktober kulturguide – det kan du opleve i blandt andet København

Del dine aktivitetsdata og hjælp forskerne med at forstå Corona-pandemien

Nu kan man i en ny app dele aktivitetsdata fra ens smartphone, smartwatch eller fitnessarmbånd, samt fortælle om eventuelle sygdomsforløb. Appen hedder COronaVIDen og skal hjælpe forskere fra Aarhus Universitet og praktiserende læger med at følge den nuværende udvikling, så erfaringer kan hjælpe fremtidige smittede bedst muligt.

– Det var, som om min vejrtrækning bare ville slå fra. Jeg turde simpelthen ikke falde i søvn. Både lugt- og smagssans var helt væk. Jeg ville gerne have kunnet følge et beskrevet sygdomsforløb, så jeg vidste, at nu går det den rigtige vej, fortæller Bodil, tidligere smittet med Corona virus.

Alle kan deltage – både raske, syge og tidligere smittede. I appen kan man samtidig få et overblik over udviklingen i  eget forløb og se, hvordan det ser ud sammenlignet med alle de andre, som deltager i undersøgelsen.

Forskerne vil anvende appen til at indsamle og analysere aktivitetsdata og sygdomsforløb og sammenligne borgere, som de ved har været smittede eller syge med borgere, som ikke har været det. Da det tyder på, at en stor del af de smittede ikke har haft symptomer – og at smittede ofte smitter mest, før de får symptomer – er de meget interesserede i, at så mange danskere som muligt deltager i undersøgelsen. Der vil blandt andet være fokus på at undersøge forskelle i sygdomsforløb, skjulte tegn på smitte, symptomer samt hvilke senfølger, som tidligere smittede fortsat kæmper med.

Det er forventningen, at viden fra projektet i fremtiden vil kunne støtte dialogen mellem familier og deres praktiserende læger. Samtidig kan projektet bidrage til fremtidige strategier for at bekæmpe spredning af virus.

Appen COronaVIDenappen kan hentes i App Store og Google Play.

Læs mere på coronaviden.dk

app coronaviden (Foto: PR)
Tjek den nye app ud … (Foto: PR)

Læs også: Hvordan håndterer du angst

Tag familien med på Broens Gadekøkken i efterårsferien

I dag starter efterårsferien for mange og i den forbindelse inviterer Broens Gadekøkken i København til sjov for hele familien. Fra onsdag den 14. til søndag den 18. oktober fra 12.00 til 16.00 er der arrangeret mange forskellige aktiviteter for børn i alle aldre. Alle aktiviteter vil komme til at foregå udenfor.

Arrangementet kaldes ‘Børnedage i Gadekøkkenet’ og er gratis at deltage i. Aktiviteterne er blandt andet et spille- og tegnehjørne, vær med til at lave en stort kunstværk og kæmpe kridtmaleri på asfalten. Der vil være flødebollekast og mulighed for at få lavet ansigtsmaling.

Hos Broens Gadekøkken kan der købes street-food og drikkevarer fra mange forskellige madboder.

børn, efterårsferie, maling (Foto: PR Broens Gadekøkken)
Kom til børnedage hos Broens Gadekøkken. (Foto: PR Broens Gadekøkken)

Læs også: DIY – fordyb dig i en hobby

Boozt.com støtter Knæk Cancer for syvende år i træk

Boozt.com har sammen med en række kendte danskere for syvende år i træk indgået et samarbejde om årets Knæk Cancer t-shirt. I år er de tre frontpersoner tv-vært Mille Gori og musikere Ankerstjerne og Lina Rafn, der skal skabe opmærksomhed omkring kræftsagen iført årets t-shirt.

T-shirten er i år designet f Soaked in Luxury og Matinique i samarbejde med Boozt.com. Sidste år satte t-shirten rekord, og det blev til en donation på 720.000 korner til Knæk Cancer.

Alle tre frontpersoner har oplevet at miste nære til kræften, kender nogle der er kommet igennem sygdomsforløbet eller har været tæt på personer i forbindelse med deres arbejde. Det er derfor en vigtig sag for dem at støtte op om.

Over de seneste seks år har Boozt.com i samarbejde med danske modebrands været med til at samle 3,8 millioner kroner ind til Knæk Cancer ved salg af deres t-shirts.

T-shirten findes både i en herre- og damemodel. Mantinique har designet herremodellen og Soaked in Luxury dame t-shirten. Salget af årets t-shirt startede den 5. oktober på Boozt.com og koster 249 kroner, hvoraf 100 kroner går til Knæk Cancer.

knæk cancer, kvindemodel, boozt Foto: PR, Boozt.com)
Kvindemodel t-shirten fra Soaked in Luxury. (Foto: PR, Boozt.com)

Læs også: Ny forskning viser vej til den optimale strålebehandling af brystkræft

Dagens billede: Julianne Moore opfodrer amerikanerne til at stemme

Fredagsfjol: Hvem ville ikke gerne have sådan nogle cute brudepiger til deres bryllupsdag? 😍

· Mere fra samme kategori ·