Læs også:

Close
pige sove seng velvære (Foto: Pixabay)

Sådan får du bedre velvære i 2019

Sundhed  | 

2019 er et år, hvor rigtig mange danskere har lovet sig selv, at de vil være sundere og i højere grad tænke på deres helbred og velvære. Hvad med dig …

Og selvom det måske bare lyder som endnu et af de håbløse nytårsforsæt, er der alligevel en forhåbning om, at man faktisk i år får taget sig sammen og ændret adfærd. For uanset om man kan leve op til sit løfte eller ej, betyder det jo ikke, at man ikke har et brændende ønske om, at man faktisk gerne vil ændre sin adfærd til det bedre. Men kan i hvert fald altid starte i det små. Det er bedre end ingenting.

I artiklen her kigger vi på nogle af de ting, man som man nemt kan love sig selv at gøre noget ved, hvis man har et ønske om en sundere livsstil og bedre velvære. Og hvem har ikke det …

Læs med, og bliv inspireret til at fokusere på din egen sundhed i 2019.

pige sove seng(Foto: Pexels)
Få mere velvære … (Foto: Pexels)

Undgå skavanker og spændinger – bestil tid hos en fagkyndig

En af de ting, man som borger ofte går udenom, er besøget hos lægen eller fysioterapeuten. For selvom man måske er klar over, at man har en skavank eller en dårlig tand, vil man ofte hellere ignorere det end at gå til en, der kan hjælpe. Det lyder dumt – men er ikke desto mindre sandt. Det kan skyldes mange ting, men i rigtig mange tilfælde skyldes det bare, at man er doven eller ikke lige gider bruge tid på det – og det er en forkert holdning, når det jo omhandler ens sundhed og velvære.

Start derfor 2019 ud med, at du kontakter din tandlæge Østerbro eller lokale massør og får bestilt en tid hurtigst muligt. Så er det overstået, og du kan gå derfra med en følelse af, at alt er, som det skal være. Dine tænder er sunde, og dine eventuelle spændinger i nakke og ryg er forsvundet, således at du på ny og med helt ny energi kan gå på arbejde eller i skole – uden at skulle blive generet af eventuelle gener forbundet hermed.

Start 2019 ud med at melde dig ind i et fitnesscenter

En anden ting, du med fordel kan overveje i det nye år, er, om ikke det var på tide, at du fik dig meldt ind i et fitnesscenter. På den måde kan du nemlig sikre, at du har mulighed for at få daglig motion, og samtidig kan du kombinere din motion med, at du forsøger at styrketræne en smule. Tag din veninde under armen – og gør det til noget sjovt i stedet for en “pyyyh jeg skal træne-ting”.

Fitness pige gym træning (Foto: Pexels)
Kom nu i gang … (Foto: Pexels)

For rigtig mange er dette en god motivationsfaktor for at komme afsted, og rigtig mange har det også nemmere med at komme ned i fitnesscenteret, hvis de ikke bare skal derned for at løbe på løbebånd eller stå på stepmaskinen.

Skift sengen ud, og få en bedre kropsholdning

Er du en af dem, der ligger på en seng, der ikke er beregnet til din krop, kan du også overveje, om ikke det var på tide, at du fik skiftet din seng ud med en, der passer bedre. Det er en lidt stor investering, men det kan gøre en verden for din nattesøvn. På den måde ligger du bedre om natten, og du undgår mange af de skavanker og spændinger, der ellers vil komme snigende, når man mindst venter det.

Læs meget mere om senge til forskellige kropsholdninger og i relation til vægt hos Bedrenætter. Se udvalget her.

Gå 2019 i møde ... (Foto: Pexels)
Gå 2019 i møde … (Foto: Pexels)

Læs også:

Kokosolie er slet ikke så sundt

 

kokos, kokosolie, olie, mættet fedt, hjertekarsygdom, hjertesygdom, hjerte, madlavning, advarsel, hjerteforeningen, the american heart association, forskning, videnskab, viden, forsøg, analyse, laurinsyre, glycerin, makeup, kosmetik, fedtstoffer, hjertesygdom, naturen, stillehavet, øboer, vægttab, ry, rygter, myter, myte, kokosmælk,

· Mere fra samme kategori ·