
NEWS: Stephanie Clifford vil give penge tilbage til Donald Trumps advokat Michael Cohen
Stephanie Clifford vil give penge tilbage til Donald Trumps advokat Michael Cohen · Høj kvalitet på uddannelserne er afgørende · Politiet starter ugen med kontrol – disse billister går de efter · Facebook er også en TV station – som bestiller programmer lavet af danskere
Vi har udvalgt dagens væsentligste, sjoveste og skæveste nyheder, så du hurtigt bliver opdateret på, hvad der sker i Danmark og resten af verden.
Stephanie Clifford vil give penge tilbage til Donald Trumps advokat Michael Cohen
Pornoskuespiller Stephanie Clifford, der også er kendt under navnet Stormy Daniels, vil give de 130.000 dollars tilbage, som hun fik for at holde en formodet affære i 2006 og 2007 med Donald Trump hemmelig.
Til gengæld vil Stephanie Clifford have mulighed for at fortælle om den påståede affære og dele tekstbeskeder, fotos eller videoklip relateret til præsidenten, hvis hun har lyst. Det skriver Ekstra Bladet.
Dette fremgår af et brev, der mandag blev sendt til Donald Trumps advokat Michael Cohen, skriver Associated Press.
I februar fortalte advokat Michael Cohen, at han betalte 130.000 dollars til Stephanie Clifford. Men han fastholder, at den betaling kom direkte fra ham, og ikke havde noget at gøre med Trump Organization, hvor han har været ansat. Det var 11 dage før det amerikanske præsidentvalg 2016, at Michael Cohen overførte pengene til Stephanie Clifford i forbindelse med underskrivelsen af en fortrolighedsaftale parterne imellem.
Læs også: Status på Trumps første år som præsident: Der vendt op og ned på USA og verden

Høj kvalitet på uddannelserne er afgørende
Anbefalingerne fra Søren Pinds Udvalg om bedre universitetsuddannelser (UUU) peger i den rigtige retning, og de slår endnu en gang fast, at det er en rigtig god forretning for Danmark at uddanne akademikere. Det siger formanden for IDAs Uddannelses- og Forskningsudvalg Sara Grex ifølge Ritzau.
Sara Grex finder det også positivt, at udvalget adresserer behovet for, at antallet af studiepladser tilpasser sig den efterspørgsel, der er nu og vil komme på sigt. Udvalget anbefaler også en fastholdelse af den eksisterende model for akademiske uddannelser i Danmark, og det er i følge Sara Grex, det eneste rigtige.
Til sidst har udvalget også fokus på brug af teknologi i undervisningen, hvilket glæder Sara Grex.
– Der er store læringsmæssige potentialer i øget brug af teknologi, og det er derfor godt, at der er fokus på at få belyst og udbredt dette mere, så flere studerende kan få gavn af de positive læringsmæssige effekter, der er ved læringsteknologi, siger hun.

Politiet starter ugen med kontrol – disse billister går de efter
I forbindelse med en fælleseuropæisk indsats mod lovovertrædelser i trafikken, vil politiet holde ekstra øje med bilisterne denne uge, det skriver Ekstra Bladet.
Den ekstra indsats gælder hele ugen. Det er især manglende sikkerhedsseler og personer med deres telefon i hånden, som politiet vil holde øje med, det oplyser Rigspolitiet.
– Brug af sikkerhedssele er et meget effektivt værn mod at komme til skade eller dø ved en trafikulykke, idet brugen af sikkerhedssele reducerer sandsynligheden for som bilist at blive dræbt i et uheld med 50 %, skriver politiet i pressemeddelelsen og fortsætter:
– Uheldsrisikoen ved at tale i håndholdt mobiltelefon under kørslen er op til fire gange højere end ved ikke at bruge telefonen.

Facebook er også en TV station – som bestiller programmer lavet af danskere
I september 2017 åbnede Facebook deres videotjeneste Facebook Watch, hvor de viser TV programmer, som et led i deres videre indtog på videomarkedet. Tjenesten er indtil videre kun tilgængelig for de amerikanske brugere.
Det danske startup selskab Tattoodo gennem længere tid har i samarbejde med det danske produktionsselskabet Drive Studios udarbejdet en ny multi-platform video content strategi. Det samarbejde medførte i starten af 2017, at Tattoodo og Drive Studios var nogen af de første til at producere til Facebooks live tjeneste med showet “Mystery Tattoo”, som er skabt af Tattoodo, det skriver Ritzau.
– Mystery Tattoo blev en kæmpe success og havde et reach på 50 millioner, hvilket har været en af grundene til, at Facebook har bestilt en ny serie fra os, udtaler Johan Plenge, CEO for Tattoodo.
