
Diesel hylder det uperfekte i ny kampagne
Diesel har i dag lanceret en ny kampagne: #GoWithTheFlaw hylder det uperfekte og unikke i os alle
Diesel har netop lanceret en nye kampagne ved navn #GoWithTheFlaw, som opfordrer os alle til at anerkende vores unikke særpræg og se dem som en styrke i stedet for at prøve at være ligesom alle andre.
I bedste Taylor Swift-stil har Diesel valgt at slette alle billeder på deres Instagram-profil, @diesel, da man ønsker at skabe en ny, uperfekt profil, der i samspil med kampagnen skal understøtte Diesels budskab om, at vi alle er forskellige, og at det er det, der gør os unikke.

Sociale medier har en stor indflydelse på vores selvbillede og selvopfattelse. Derfor er der mange, der stræber efter perfektionisme og ønsker at fremstille det mest idealiserede billede af sig selv og deres hverdag.
Diesel anser perfektion for kedeligt og mener ikke, at det skal være målestokken for succes. Resultatet for Diesels opgør med perfektionismen blev derfor den nye #GoWithTheFlaw-kampagne, der i stedet hylder forskellighed og vores menneskelige særpræg.
Læs også: NEWS: Hver tredje ung ønsker et skønhedsindgreb
Det uperfekte er det nye

Vi har taget kontakt til Charlotte Engelund Thomsen, PR-ansvarlig for Diesel Danmark, for at få flere informationer om kampagnen og blive klogere på, hvad der inspirerede Diesel til at lancere en kampagne, der hylder det uperfekte.
– Udover at det perfekte bliver dødkedeligt i længden, så er det også rigtig mange unge mennesker, der får dårligt selvværd, da de konstant bliver eksponeret for ”det perfekte liv” på sociale medier. Så er det meget sjovere at hylde de særpræg, vi alle har og vise, at ingen er perfekt – så vi mener, at ved at sætte fokus på det uperfekte, vil folk – udover at få det bedre med sig selv – også få et meget sjovere liv, fortæller Charlotte.
Se kampagnefilmen #GoWithTheFlaw her
Det budskab og formål, Charlotte Engelund Thomsen beskriver, kan også fornemmes i kampagnefilmen, som Edith Piafs sang “Non, Je ne regrette rien” er lydspor til. Sangen handler netop om, at man skal leve sit liv uden fortrydelser og være den, man er.
Læs også: Se filmen: Embrace viser, hvor skøre og skadelige idealer om kroppen er
Vores forskelligheder gør os interessante

#GoWithTheFlaw opfordrer derfor os alle sammen til at glæde os over, hvad vi har og hvem, vi er, selv om det ikke altid er perfekt. Undskyld ikke for hvem du er, men omfavn i stedet dine særheder og find modet til at bære dem med stolthed.
Det er blandt andet det, som Charlotte Engelund Thomsen fortæller er formålet med kampagnen.
– Vi ønsker at sætte fokus på, at det netop er i ”fejlene” og særprægene hos hver enkelt, at det interessante ligger – at det netop er det, der adskiller os fra hinanden, der gør verden interessant, afslutter Charlotte.