Læs også:

Close

Vild kampagne faker din egen trafikulykke

Nyheder  | 

En kampagne for sikker trafik skræmmer fodgængere, der ikke overholder loven, ved at fake en trafikulykke, hvor de er ofrene

Franskmændene er ikke blege for en god omgang hård pædagogik, når de skal indprente en pointe hos børn og voksne.

Se bare på det franske eventyr “Den lille Rødhætte og Ulven”, hvor Rødhætte bliver ædt og dør – the end – fordi hun skulle have lyttet til sin mor.

Samme hårde metode er brugt i en ny kampagne, der skal få de såkaldte bløde trafikanter til at tænke over deres egen opførsel i trafikken, ved at fake deres egen trafikulykke.

Få ødelagt flere eventyr her: Få ødelagt dine elskede eventyr fra Disney

frankrig, paris, trafik, trafiksikkerhed, sikkerhed, sikkerhedskampgane, trafikkampagne, trafiksikkerhedskampagne, kampagne, fumlegænger, fodgænger, bløde trafikanter, trafikanter, trafikulykke, ulykke, bilulykke, kørt ned, reklame, fokus, dødstal, ile-de-france, bil, dæk
Tusindvis dør i trafikken i Frankrig hvert år. (Foto: All Over)

Der kommer en bil!

Kampagnen er bygget på en tavle, der er sat op ved en fodgængerovergang i Paris. Hver gang en fodgænger går over for rødt lys, sender tavlen en høj lyd ud, som når en bil bremser hårdt op.

Lyden af hvinene dæk får fumlegængerne til at vende sig om, og skrækken er til at se i deres ansigt.

Det tager tavlen et billede af, og når fodgængeren opdager, at der ikke er nogen bil, kan de til gengæld se deres rædselsslagne ansigt blæst op på tavlen ved siden af fodgængerovergangen.

Under billedet af deres ansigter, står der:

– Se ikke døden i øjnene. Tjek lysene, og kryds gaden sikkert.

Tusinder dør hvert år

Sikkerhedskampagnen skal sætte fokus på det faktum, at omkring 4.500 uforsigtige fodgængere bliver ofre for trafikulykker hvert eneste år. Og det er kun i Ile-de-France regionen alene, hvor Paris ligger.

– Når personens eget ansigt er fokus for denne advarsel, bliver advarslen autentisk og troværdig. Det ville et falsk billede aldrig kunne opnå, skriver Serviceplan, kommunikationsbureauet, der står bag kampagnen.

Se også: Unge mennesker skriver da ikke testamente? Men det burde de

frankrig, paris, trafik, trafiksikkerhed, sikkerhed, sikkerhedskampgane, trafikkampagne, trafiksikkerhedskampagne, kampagne, fumlegænger, fodgænger, bløde trafikanter, trafikanter, trafikulykke, ulykke, bilulykke, kørt ned, reklame, fokus, dødstal, ile-de-france, bil, dæk
Vild kampagne skræmmer fumlegængere. (Foto: All Over)

· Mere fra samme kategori ·