
Afsløring: Så mange penge bliver du snydt for i H&M’s webshop
MY DAILY SPACE har undersøgt priserne på varerne i H&M’s butikker og i deres onlineshop. I fem ud af seks tilfælde er varen langt billigere i butikken end på webshoppen
I 2016 blev der omsat for mere end 70 milliarder kroner på e-handel i Danmark, og sofashopping bliver hele tiden en mere integreret del af danskernes shoppingvaner. Ikke mindst på H&M’s webshop, der er en af de helt store tøjgiganter. Der kan dog være mange penge at spare, hvis du gider løfte bagdelen op af sofaen og gå ned i butikkerne.
MY DAILY SPACE har sammenlignet priserne på et udsnit af H&M’s udsalgsvarer i butikken med onlineprisen på den samme vare – og der er mange penge at spare, hvis du køber tøjet fysisk i stedet for at klikke det hjem på nettet.
Ud af seks udsalgsvarer – som MY DAILY SPACE har haft fingrene i på Amagertorv i København – er fem af varerne billigere i butikken i forhold til webshoppen. Og ikke kun lidt. I de fleste af tilfældene er varen ikke engang på udsalg online. Se vores prissammenligninger herunder.
Vare nummer 1: Prisforskel på 249 kroner – billigst i butikken
Vare nummer 2: Prisforskel på 249 kroner – billigst i butikken:
Vare nummer 3: Prisforskel på 259 kroner – billigst i butikken:
LÆS OGSÅ: Jeg – et grådigt svin: En historie om mit shoppestop
Vare nummer 4: Prisforskel på 149 kroner – billigst i butikken:
Vare nummer 5: Prisforskel på 249 kroner – billigst i butikken:
LÆS OGSÅ: Pas på: Fupfirmaer leverer katastrofale kjoler
Vare nummer 6: Prisforskel på 50,5 kroner – billigst online:
Ingen kommentar
Havde vi købt alle de stykker tøj, der er billigst i butikken, ville det være en besparelse på 1.155 kroner i forhold til, hvis vi havde købt det online.
MY DAILY SPACE kontaktede H&M’s presseafdeling for en kommentar, da vi var interesserede i at høre, hvorfor der er så stor prisforskel på varernes priser online og i butikkerne.
Vi ville også gerne vide, om det er en tendens, som forbrugerne fortsat kan forvente mellem onlineshoppen og de fysiske butikker i den svenske tøjgigant.
MY DAILY SPACE har haft en dialog med H&M’s presseafdeling, som svarer, at de grundet deres kvartalsregnskab ikke har mulighed for at kommentere på finansielle sager som denne på nuværende tidspunkt.
LÆS OGSÅ: Shopaholic: Derfor bliver din hjerne glad, når du shopper