
Beyoncés tøjkollektion flopper
Kan du huske billederne fra lanceringen af Balmain x H&M? Det så helt modsat ud, da Beyoncés tøjkollektion Ivy Park blev lanceret i butikkerne …
Da det blev annonceret, at Beyoncé havde indgået samarbejde med TopShop og skulle designe en kollektion af athleisure-tøj (afslappet træningstøj), ventede alle i spænding på lanceringen.
I torsdags skete det så: Kollektionen Ivy Park, der både er lækker og prismæssigt overkommelig for de fleste, blev lanceret. Meeen hypen omkring kollektionen må have lagt sig lidt, for lanceringsdagen kan sammenlignes med hvilken som helst anden dag i TopShop-butikkerne. Det er i hvert fald sådan, det foregik i USA.
– Alle er vilde med athleisure-looket lige nu, så jeg troede, de ville stå hele vejen ned ad gaden, fortæller en af de få piger, der var mødt op i god tid for at sikre sig en del af kollektionen, til Marie Claire.
Virkeligheden så dog en del anderledes ud, og kunden kunne uden problemer sikre sig de items, hun gik efter. Magasinet viser billeder af tomme gader kun en time inden lanceringen i en af New Yorks største og meste populære TopShops, som ligger i det populære SoHo på Manhattan.
Det var særligt det hypede Ivy Park-bodysuit, som Beyoncé selv har poseret i, der forventedes at blive rift om, men journalisten, der dækkede lanceringen i New York for Marie Claire fortæller, at der kun var solgt to bodysuits, da hun forlod butikken.

Beyoncé er stadig populær hos englænderne
Heldigvis for Queen Bey stod det ikke nær så skidt til i London, hvor kollektionen også kom i handlen torsdag den 14. april. I den engelske hovedstad var der langt større tilstrømning til TopShop-butikkerne, og Ivy Park kollektionen blev revet ned af hylderne. På Twitter kunne man læse om lange køer og spændte kunder, der bare ventede på at dørene til butikkerne gik op.
Internettet vandt
Men, men, men, der er jo altid en forklaring. Og i Beyoncé og Ivy Parks tilfælde kan den manglende tilstrømning til butikkerne (måske) også forklares. Kollektionen blev nemlig også gjort tilgængelig på TopShops hjemmeside, og her var interessen for tøjet så stor, at hjemmesiden ifølge The Drum flere gange brød sammen, og det var umuligt for flere at handle. Så skulle de amerikanske købere måske alligevel have ventet i kø foran butikkerne …